آخرین اخبار
کد مطلب: 73120
خيانت هاي اصلاح طلبان در دانشگاه ها و مسئله هسته اي/بسترسازان درگيري هاي 88 در انتخابات 92
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1278

آقاي هاشمي رفسنجاني در سخنراني ديروز خود در جمع اعضاي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز به نکاتي اشاره کرد که پرداختن به آنها خالي از لطف نيست.
برخي از اين موارد به شرح زير مي باشد:
هر زمان که وحدت ملي جدي گرفته شده به پيروزي‌هاي چشمگير دست يافته‌ايم و هر زمان هم که انسجام داخلي تضعيف شده طمع دشمنان برانگيخته و فشارهاي آنان به ملت و انقلاب اسلامي افزايش يافته است
هاشمي رفسنجاني در بخشي ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤالات حاضران، فضاي سياسي کنوني موجود در دانشگاه‌ها را رضايت‌بخش ندانست.
آقاي هاشمي همچنين راهکاري را در بهبود وضعيت کنوني کشور مطرح کردند:تکرار و بازگشت به تجربه پيروزي انقلاب، جنگ تحميلي و ساير عرصه‌ها در ايجاد وحدت، همدلي و هماهنگي مردم و مسئولان را راه درست مقابله با مشکلات و تهديدات پيش رو خواند و انتخابات آينده رياست جمهوري را يکي از صحنه‌هاي ظهور و تجلي اين امر مهم دانست.
هاشمي در اواخر اظهارات خود در پاسخ به پرسشي پيرامون ديپلماسي هسته اي کشور و چگونگي اتخاذ تدابير لازم براي جلوگيري از گسترش تحريم‌ها و فشارها بر جمهوري اسلامي ايران، دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را حق هر کشور و سرمايه چند دهه گذشته ايران حتي پيش از انقلاب اسلامي خواند و گفت: پس از تثبيت نظام جمهوري اسلامي فعاليت براي دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي تحت نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي آغاز و به خوبي پيش رفت و اين مهم پس از جنگ تحميلي بدون سروصدا و تبليغات سرعت قابل قبولي گرفت.
با توجه به اينکه محوريت گفته هاي آقاي هاشمي را مي توان به بحث انتخابات معطوف کرد با نگاهي ساده به گفته هاي وي ،بايد يادآور شده که ايشان چه نکات مهمي را از قلم انداختند.
آقاي هاشمي از وحدت ملي،انسجام داخلي و طمع دشمنان در انتخابات آينده سخن به ميان آوردند اما نگفتند چرا امروز عناصري که بسترهاي فتنه 88 را در نهايت عناد با نظام فراهم کردند چه کساني بودند و چرا برخي از اين افراد قصد دارند زير چتر حمايتي ايشان وارد عرصه انتخابات آينده شوند.
وي وضعيت دانشگاه ها را رضايت بخش ندانست ولي به افرادي چون عبدالله نوري و ديگر افراد موثر در جريان اصلاحات اشاره نکرد که همين چند روز گذشته در ديدار با دانشجوبان شبهاتي را مطرح کرد که کليد چالش آفريني ها در فضاي دانشجويي کشور خواهد شد و اين رويه از سوي ايشان سالها در حال پيگيري است.
آقاي هاشمي در حالي از بازگشت به ايام انقلاب و جنگ اشاره مي کند که وضعيت کنوني کشور در عرصه هاي مختلف تفاوت هاي گسترده اي با آن ايام دارد و اين ام در بيانان مقام معظم رهبري کاملا مشهود و پيداست.
وي سرعت فعاليت هسته اي را پس از جنگ تحميلي بدون سروصدا و تبليغات قابل قبول خطاب کرد اما به کارشکني گسترده عوامل منتسب به جريان اصلاحات اشاره نکرد که ابعاد خيانت ايشان در آن ايام هنوز هم در افعالي چون ترور دانشمندان هسته اي کشورمان خودنمايي ميکند.
در پاسخ به آخرين نکته مذکور آقاي هاشمي اشاره به سخنان يکي از کارشناسان ارشد امور خارجه کشورمان در بحث هسته اي زيبا و قابل استناد است،وي در يکي از مصاحبه هاي خود چنين بيان ميکند که : در آن زمان سازمان ملل تحت فشار آمريکا و رژيم صهيونيستي خواستار اعلام اسامي دانشمندان هسته‌اي ايران شده بود که برخي از نمايندگان مشارکتي مجلس ششم هم به اين بهانه اعلام کرده بود که بايد اين اسامي منتشر شود.
وي افزود: من در همان زمان اعلام کردم که اين يک مأموريت است؛ چرا که عمده دوم خردادي‌ها يا به طور مستقيم و يا از طرق ديگر از رسانه‌هاي بيگانه خط مي‌گرفتند و خواسته‌هاي آن‌ها را در ايران دنبال مي‌کردند و تقاضاي آن نماينده در حالي بود که مي‌دانست آمريکا و اسرائيل به دنبال ترور دانشمندان هسته‌اي ايران هستند.
قديري ابيانه اضافه کرد: اصولا در بحث هسته‌اي عموما دوم خردادي‌ها، در جهت خيانت به کشور حرکت مي‌کردند.مثلا محمدرضا خاتمي در آن زمان اعلام برخورداري کشور از دانش هسته‌اي را مشروط به تحقق آزادي داخلي کرده بود و اين سخن بدين معناست که از نظر او در ايران آزادي وجود ندارد پس ايران حق داشتن دانش هسته‌اي صلح‌آميز را هم ندارد.
سفير سابق ايران در مکزيک اضافه کرد: شيرين عبادي هم بمب اتمي اسرائيل را بي‌خطر اعلام مي‌کند و خواستار محروميت ايران از غني‌سازي و حتي تحقيقات هسته‌اي مي‌شود. اصولا اين افراد در خدمت مطامع غرب هستند و اگر در رسانه‌هاي بيگانه از آن‌ها به نيکي ياد مي‌شود، تريبون در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد و به آن‌ها جوايزي اختصاص مي‌دهند، براي استفاده از آن‌ها عليه ملت ايران و به نفع خودشان است.
سفير سابق ايران در مکزيک يادآور شد: در آن زمان شيرزاد و به ويژه محمدرضا خاتمي به دليل موقعيتي که داشتند، به بسياري از اسرار کشور خبر دسترسي داشتند. محمدرضا خاتمي عملا در ملاقات محرمانه با سفير آلمان، پيروزي هسته‌اي ايران را شکستي براي اصلاح‌طلبان دانست که در نيتجه آن شوراي امنيت قطعنامه‌اي عليه ايران تصويب کرد تا اين پيروزي تلخ شود.
باشد که آقاي هاشمي با نگاهي گذرا به رويداد اين مطالب را بازنگري کند.

خبرگزاري سلام لردگان به نقل از خبرگزاري بسيج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس